Choć pracuje jako lekarz, spełnia się też w roli projektantki. Poszukując wysokiej jakości odzieży do pracy w gabinecie, odwiedzała strony włoskie i amerykańskie. W końcu, nie znajdując nic odpowiedniego, stworzyła własną markę odzieży medycznej KOBAK. O początkach, rozwoju i planach firmy oraz swoich inspiracjach opowiada nam lekarka i projektantka Lucyna Mysłakowska. 

 

Estera Gabczenko Zatoka Piękna: Kiedy zadebiutowała pani ze swoją marką odzieży medycznej KOBAK? Co oznacza jej nazwa?

Dr Lucyna Mysłakowska: Marka zadebiutowała w 2016 roku, więc nie jest taka całkiem nowa. Mam już kilka lat doświadczenia za sobą i pozytywne sygnały ze środowiska. Nazwa marki to moje nazwisko rodowe, natomiast znak firmowy to litera K opleciona wężem Eskulapem chroniącym lekarzy.

Skąd pomysł na stworzenie marki KOBAK? Co skłoniło panią jako lekarza do projektowania odzieży medycznej?

Jako lekarz medycyny estetycznej brakowało mi w pracy modnej i równocześnie co najmniej tak dobrej gatunkowo odzieży jak ta, którą nosi się na spotkania z ważnymi osobami, a takimi są nasi pacjenci i klienci. Było mi niekomfortowo w pięknym gabinecie, otoczoną ekskluzywnym designem mebli i urządzeń pracować w słabych gatunkowo i byle jak odszytych rzeczach, które nie wyglądały dobrze. Rozpoczęłam poszukiwania na stronach włoskich i amerykańskich i nie znalazłam nic odpowiedniego. Wtedy powstała idea, żeby pomóc w zapełnieniu tej luki.

Lubiłam projektować i szyć już od dziecka, więc wróciłam do swojej pasji. Rozpoczęłam współpracę z bardzo zdolną konstruktor odzieży z Krakowa, która technicznie wdrożyła wszystkie moje pomysły - oprócz fasonu odpowiednie podkroje ułatwiające pracę zabiegową czy wykroje ze skosu, dostosowujące tkaninę do kształtów ciała. Zostały one zastosowane pierwszy raz na świecie w odzieży do pracy, o czym uświadomiła mnie opinia z dużej szwalni, która szyła dla znanych marek modowych z Francji.

W jaki sposób doświadczenie w pracy w gabinecie lekarskim przekłada się na pani projekty modowe?

Praca lekarza medycyny estetycznej jest zróżnicowana. Są dni, kiedy wpadam na kilka godzin do gabinetu i wykonuję tylko konsultacje dermatologiczne - wtedy lubię założyć EVA linii A lub taliowany fartuch lekarski KAIKA PLUS, który często mam rozpięty, gdy nałożę na swoją codzienną odzież. Szczególnie lubię dekolt typu chanel, co jest wygodne i nadaje szyku odzieży i mniej się brudzi od makijażu. Gdy mam bardzo pracowity dzień, czyli zabiegi medyczne przeplatane konsultacjami, też przeważnie wybieram modele w bieli, jednak już bezpośrednio na bieliznę.

Fartuch Kaika Plus
Fartuch Kaika Plus

Które z modeli KOBAK najbardziej poleca pani do pracy jako lekarz?

Mamy bardzo dużą różnorodność modeli uniformów z dłuższym lub krótszym rękawem, o luźnej linii lub fit dopasowanej do ciała. Wszystkie charakteryzują się idealną konstrukcją ułatwiającą pracę zabiegową, a przy tym wyglądają elegancko i są perfekcyjnie wykończone lamówkami od wewnętrznej strony ubiorów, co daje komfort skórze. Nic nie uraża, nawet gdy skóra jest zmęczona czy spocona, a często pracuje się naprawdę intensywnie.

W dniach zabiegowych wybieram coraz częściej kolorowe garnitury, które komponuję w zależności od nastroju i pory roku. Nowość to kolekcja w bardzo spokojnym ciemnym różu SOFT ROSE ORGANIC z bawełny organicznej potwierdzonej certyfikatem, co myślę jest przyszłością odzieży najlepszej jakości, jest miękka i przyjazna dla ciała i stale wygląda świeżo. Czuję się doskonale w marynarce OLIVIA i spodniach VIKI - stanowi to bardzo wygodny do pracy strój, a jednocześnie ekskluzywny garnitur, w którym śmiało wychodzę do miasta, gdy mam coś do załatwienia. Czasem wychodzę w moich garniturach także z domu i czuję się komfortowo bardziej niż w zwykłej odzieży. Bardzo mi się podobają również czarne garnitury ze złotymi zamkami lub guziczkami - jest to ulubiony kolor odzieży zabiegowej wielu klinik estetycznych na świecie - mój również.

Bluzka Mia Organic
Bluzka Mia Organic

Co jest istotą odzieży KOBAK? Czym wasze uniformy dla profesjonalistów różnią się od innych dostępnych na polskim rynku?

Prototypy odzieży KOBAK są testowane w klinikach, aby każdy nowy model spełniał wymagania najbardziej wymagających osób o różnych rozmiarach od 34 do 44. Dbamy również o konstrukcję techniczną odzieży, dostosowując ją do pracy zabiegowej, a ponadto dbamy o perfekcyjne opracowanie detali, od guzików, przez zamki, po ukryte kieszenie. Ważne jest również idealne wykończenie wewnątrz, czego przykładem są lamówki – przeszycia nie podrażniają ciała i nie dochodzi do rozchodzenia szwów. Co istotne, tkaniny, nici i wszelkie dodatki są najwyższej jakości i pochodzą z Polski, jedyne zagraniczne to tkanina Organic z Niemiec. Stąd odpowiednie ceny odzieży – pozyskanie najlepszych surowców i wymagający rękodzieła proces produkcji przekładają się na ostateczną wartość.

Kto wybiera tkaniny, kolory poszczególnych kolekcji?

Kolekcje WHITE Premium i BLACK Premium są od początku, czyli od 2016 roku, produkowane z tej samej tkaniny o najlepszych możliwych parametrach dostępnych w polskiej fabryce. Wybór był konsultowany z konstruktorem odzieży, aby ubrania były trwałe, przewiewne i idealnie się układały. Kolory to często inspiracja córki Kai Mysłakowskiej-Polak, która ma olbrzymie wyczucie trendów i kolorów, np. czerwień na walentynki, Vanilia i Blue Jeans na wiosnę ubiegłego roku oraz najnowszy trend #barbietrend odzwierciedlony w kolekcji Soft Rose Organic. Już jestem ciekawa, jaki kolor będzie następny... i jaka kolekcja. To będzie wielka niespodzianka i wszystko będzie z materiału Organic.

Marynarka Olivia Organic
Marynarka Olivia Organic

Proszę nam opowiedzieć o waszej najnowszej kolekcji Soft Rose Organic – tu już nie ma klasycznej bieli i czerni…

To pierwsza kolekcja Organic z tkaniny ze światowym certyfikatem. Wyróżnia ją niepowtarzalny kolor - ciemny różowy o ciepłym odcieniu, zupełnie inny niż często spotykana fuksja, której uniknęliśmy, gdyż uważamy z córką, że do klinik powinien być odcień stonowany i taki znalazł się właśnie w naszej kolekcji. Jesień i zima to pory dość zimne, a ta kolekcja przynosi odczucie miękkiego ciepła i wpisuje się w tzw. #barbietrend, czyli filozofię holistycznego podejścia do życia i do szczęśliwego wyglądu również w pracy. Wtedy klient i pacjent również współodczuwają to przyjazne otoczenie. Kolekcja jest już dostępna w sklepie internetowym www.KOBAKstyle.com.

Ma pani swoją ulubioną kolekcję?

Moja ulubiona kolekcja to WHITE Premium, szczególnie modele fartuszków. Mam też dwa ulubione garnitury, marynarkę OLIVIA Premium WHITE ze złotymi guzikami i spodnie dzwony VIKI, natomiast drugi mój ulubiony biały garnitur składa się z marynarki typu ramoneska GAYA ROCK ze złotym zamkiem i spodni typu cygaretki LUMI.

Marynarka Gaya Rock
Marynarka Gaya Rock

Czy jest ktoś kto wspiera panią w tworzeniu marki KOBAK?

Od samego początku mam wielkie wsparcie rodziny, gdyż to marka rodzinna nastawiona na niszową grupę odbiorców lekarzy i kosmetologów, dla których moda jest ważna i którzy przykładają wagę do wyglądu oraz mają podobny gust do naszego. Najbardziej jednak wspiera mnie córka Kaja, która również uwielbia modę, kolory i również pracuje w branży medycyny estetycznej. Zawsze wnosi pomysły i uwagi co do prototypów - testuje je w pracy i ulepsza. Bardzo sprawdza się w prowadzeniu stoisk na kongresach. Wspierają mnie także współpracownicy odpowiedzialni za sprzedaż i produkcję Marta i Jakub Dyngosz. Dzięki nim wszystko kręci się bez zakłóceń.

Projekty KOBAK są dostępne tylko dla polskich lekarzy, czy jesteście obecni też na zagranicznych rynkach?

Jesteśmy marką dla odbiorców z bardzo zamkniętego środowiska. Nasz marketing przez 4 lata do czasu pandemii był nastawiony na obecność na dużych kongresach medycyny estetycznej w Polsce i odnieśliśmy sukces i szacunek od lekarzy z kraju i zagranicy, którzy dowiedzieli się o marce i chętnie kupowali i pracowali w ubiorach KOBAK. Piękną niespodzianką był wpis właścicielki topowej kliniki medycyny estetycznej w Paryżu i President of ESAAM dr Ghislaine Beilin, która będąc z wykładami na kongresie w Warszawie zakupiła fartuchy z linii EVA i KAIKA PLUS i napisała swoją opinie o marce, co było dla nas bardzo miłym wyróżnieniem. Wierzymy, że w przyszłości zagościmy ze stoiskiem również na kongresie w Paryżu. W tej chwili jesteśmy obecni głównie poprzez kongresy w Polsce, opieramy się o marketing szeptany i kongresowy.

Fartuch Lekarski Eva
Fartuch Lekarski Eva

Jakie marka KOBAK ma plany na 2024 rok?

W przyszłym roku planujemy udział w największych kongresach medycyny estetycznej w Polsce. Zakładamy także zwiększenie sprzedaży w Polsce, a w przyszłości rozwój sprzedaży zagranicznej, z naciskiem na Paryż i Dubaj. Lekarze z tych miast, obecni na kongresach w Polsce, bardzo nas do tego zachęcali, twierdząc, że brakuje takiej odzieży medyczno-beauty. W planach znajduje się oczywiście też wspomniana już nowa kolekcja z inspiracji córki Kai Mysłakowskiej-Polak z dzianiny organicznej.

Bardzo dziękujemy za rozmowę, życzymy kolejnych sukcesów. Z niecierpliwością czekamy na nową kolekcję.

 

Więcej o marce Kobak na www.kobakstyle.com