Podczas rozmowy zapytaliśmy m.in.:
- Jakie stałe koszty ponosi pracodawca?
- Jak zorganizować pracę podczas pandemii (praca zdalna, porady online)?
- Czy można wysłać pracownika na urlop?
- Jak się porozumieć w kwestii zmiany obecnych warunków pracy?
- Jak rozstać się z pracownikiem?
- W jaki sposób mediator wspiera komunikację między pracodawcą a pracownikiem?
Ekspert programu:
Magda Bellow - mediatorka i trenerka. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. dla przedsiębiorców i pracodawców, z zakresu komunikacji, mediacji i negocjacji.
Zapraszamy do oglądania!
- W czasie gdy salon jest zamknięty, pracodawca może zaproponować pracownikowi pracę zdalną, począwszy od udzielania porad online, takich które pomogę utrzymać miejsce pracy, ale również kontakt z klientem. Pojawiło się dużo memów na temat: jak obciąć samemu włosy, czy jak zdjąć hybrydę, jak zdjąć rzęsy? Są to porady domowe, ale warto aby były to porady profesjonalne, w których można się zgłosić do salonu i zapytać: co zrobić, w jaki sposób, jakich możemy użyć środków? Obecnie jest dość dobry rynek dostaw on-line, produkty są dostarczane do klientów i to też jest jednym ze źródeł utrzymania salonów - mówi Magda Bellwon
- W temacie tej pracy zdalnej, ustawa "o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych" stanowi, że pracodawca może zlecić pracownikowi wykonywanie pracy przez czas oznaczony - to jest dokładnie taka sama praca, jedynie że pracownik nie kontaktuje się bezpośrednio z klientem. Radzi mediator Magda Bellow
Oglądajcie i dajcie znać, jakie jeszcze tematy Was interesują. Czekamy na Wasze pytania na adres redakcji Zatoki Piękna Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.