11 września zakończyła się IV edycja targów Warsaw Dental Medica Show. Ponad 11 000 zwiedzających miało możliwość zapoznać się z aktualną ofertą firm z branży stomatologii i medycyny estetycznej, a redakcja Zatoki Piękna tradycyjnie miała okazje porozmawiać z przedstawicielami wystawców oraz obecnymi lekarzami.

 

Wysoki poziom naukowy zapewniły trzy międzynarodowe kongresy (Stomatologii, Medycyny Estetycznej i EduAsyst), Dzień Nowych Technologii oraz warsztaty i szkolenia organizowane przez wystawców. W ramach tych wydarzeń odbyło się 58 wykładów i szkoleń, natomiast dodatkowo na stoiskach wystawców zainteresowani mogli wziąć udział w kolejnych 33 warsztatach.

Podczas sympozjów i paneli dyskusyjnych omawiano premierowe produkty oraz innowacyjne rozwiązania systemowe, a także analizowano wybrane zagadnienia medyczne (m.in. związane z leczeniem laserowym, lupami stomatologicznymi oraz ortochirurgią). Wśród prelegentów znaleźli się uznani specjaliści, m.in. prof. Massimo Frosecchi, prof. Marzena Dominiak, prof. Tomasz Gedrange, a także dr Bassel A. Jamra. Ich wykłady uświadamiały, że technologia – tak przydatna w stomatologii – karmi się nauką. Aby więc z sukcesem działać w branży, warto cały czas poszerzać swoje kompetencje. 

 

Co przygotowali Wystawcy?

- Oprócz stoiska, na którym prezentujemy nasze produkty, przygotowaliśmy szereg wykładów i warsztatów dla lekarzy medycyny estetycznej i stomatologów, którzy są zainteresowani pogłębieniem swojej wiedzy na temat produktów dla medycyny estetycznej i również technik jakie się stosuje w medycynie estetycznej - poinformowała Marzena Piwowarska, Marketing & Public Relations Manager z CROMA Pharmaceuticals.

- Według badań rynku które Croma Pharma przeprowadzała w zeszłym roku, aż 47% pacjentów chce wykonywać więcej zabiegów medycyny estetycznej, dlatego tak kluczowe jest rozwijanie rynku i także szkolenie stomatologów. W Croma Pharma staramy się to robić nie tylko poprzez obecność na dzisiejszym kongresie, ale także przez szkołę Esthetic for dentist by Croma, którą będziemy prowadzić również w przyszłym roku. Można zapisywać się na szkolenia z technik zabiegowych, ale także z zakresu wsparcia biznesowego - dodaje Agata Kruszka, Digital Marketing Manager z CROMA Pharmaceuticals.

 

- Preparaty, które proponuje Professional Dietetics - są to preparaty oparte na bazie opatentowanej formuły aminokwasu hialuronowego zarówno do wskazań jakim jest regeneracja skóry, regeneracja błon śluzowych. Program opiera się zarówno na tych, które podajemy metodą iniekcyjną, ale również wspieramy efekty terapii za pomocą nutraceutyków. Tymi preparatami, które będą intensyfikowały efekt terapii, jest Nutracos - poprawia jakość skóry i paznokci.

Kolejnym preparatem, który firma ma w ofercie jest Amino-ther – jest to silny booster mitochondriów, a więc tych struktur komórkowych, które odpowiadają za produkcję energię, ale rola mitochondriów jest znacznie szersza. Mitochondria odpowiadają za syntezę hormonów sterydowych, odpowiadają za tworzenie nukleotydów, za regulacje poziomu wapnia w komórce. Więc obie formuły wsparcia pozabiegowego będą bardzo korzystnie wpływały na efekt terapii zabiegowych - podzieliła się wiedzą dr Edyta Adamczyk – Kutera, Ekspert Beauty Derm Aesthetic.

 

- Na targach co roku prezentujemy nasze nowości, które są dedykowane na rynek medycyny estetycznej, w tym się specjalizujemy. Cały czas wiodą prym urządzenia do modelowania sylwetki i redukcji tkanki tłuszczowej np. HIFEM czy EMbody. Z racji tego, że jest to połączenie kongresu estetycznego i stomatologicznego, mamy również szereg urządzeń dedykowanych stricte obrębowi twarzy np. do redukcji zmarszczek, napięcia, ujędrnienia skóry. - powiedział Sławomir Sobusiak, Dyrektor Zarządzający BTL Estetyka Polska.

 

- Firma Galderma ma status partnera strategicznego Warsaw Dentical Show. Na tym kongresie możemy zaprezentować nasze produkty lekarzom dentystom, zajmującym się nie tylko leczeniem zachowawczym, lecz również estetycznym. Lekarze dbają o piękne uśmiechy swoich pacjentów, a piękne uśmiechy to nie tylko zęby, tutaj mówimy również o ustach. Marka Restylane - czyli pierwszy kwas hialuronowy na świecie, który w tym roku obchodzi swoje 25 lecie, posiada do tego zadania dedykowany produkt Restylane Kysse. To miękki i plastyczny kwas hialuronowy, który pozwala na zapewnienie naturalnych efektów oraz wyjątkowej trwałości zabiegu do 12 miesięcy. Jesteśmy tutaj dzisiaj również z dużą liczbą wykładów, prelekcji, pokazów technik zabiegowych. Zależy nam na tym, aby dzielić się wiedzą z lekarzami, aby to właśnie lekarzy mogli otrzymać najnowsze informacje nie tylko o produktach, ale i technikach, po to aby zapewnić pacjentom najbardziej optymalne, jak również bezpieczne procedury zabiegowe.
- powiedziała Aneta Zwolińska, Dyrektor Marketingu Galderma Aesthetics.


Radosław Stawarz, Prezes IntoBeauty opowiedział o nowym urządzeniu w ofercie firmy: - Prezentujemy naszą nowość aparat Sofwave, który jest najnowszym dzieckiem izraelskiej firmy o tej samej nazwie. Historia urządzenia jest niezwykle ciekawa, dlatego, że to właśnie byli właściciele znanej firmy Lumenis razem z amerykańskimi inżynierami również z zakresu HIFU wymyślili urządzenie, które natychmiastowo napina skórę pacjenta przy pomocy ultradźwięków, ale innych niż HIFU. Jest to kilkanaście razy wyższa energia niż w przypadku HIFU, dlatego musi być wbudowane chłodzenie w aplikator, a efekty są natychmiastowe.

 

- Na stoisku Panda Group mogą Państwo zobaczyć wiele nowości: obecnie trwa premiera w Polsce nowej platformy laserowej ZYE. Jest to wielofunkcyjna platforma producenta amerykańsko-brazylijskiego producenta Vydence. Na szczególną uwagę zasługują również meble z tapicerkami medycznymi. - poinformował Krzysztof Soboń, Menedżer Sprzedaży w Panda Group.

 

Franciszka Szot oraz Bartosz Szczęsny z firmy Shar-Pol przedstawili znane urządzenie w wzbogaconym wydaniu - Naszą nowością w tym roku jest urządzenie Jetpeel, które do tej pory było kojarzone tylko i wyłącznie z oczyszczaniem skóry. A teraz mamy możliwość również wtłaczania odpowiednio dobranych preparatów pod skórę.

  

Emil Redzik, właściciel firmy ERSA Medical opowiedział o wysokiej jakości obrazu na medycznych monitorach diagnostycznych firmy Barco do badań stomatologicznych, które mogą pokazać skalibrowaną skalę szarości w jakości DICOM. - Jakość obrazu ma bezpośrednie przełożenie na bezpieczeństwo lekarza i pacjenta, gdyż wysokie parametry monitorów pozwalają na trafniejszą ocenę i postawienie diagnozy. Na naszym stoisku prezentujemy również urządzenia firmy Dürr Dental do badań radiologicznych, w tym roku jest wiele nowości, miedzy innymi oprogramowanie do cefalometrii, nowe oprogramowanie do planowania implantologicznego, dziś również przedpremierowa prezentacja oprogramowania do obsługi i oceny zdjęć pantomograficznych do tomografii komputerowej VistaSoft w wersji 3.0.

 

Co ciekawe, tegoroczna odsłona targów Warsaw Dental Medica Show pokazała również, że stomatologia daje nieograniczone możliwości nie tylko jej przedstawicielom. Wśród gości imprezy znaleźli się bowiem wystawcy spoza branży, oferujący np. dzieła sztuki. Tego typu akcenty nie powinny jednak dziwić: wynikają one z zainteresowań lekarzy stomatologów, chcących stworzyć w gabinetach komfortową przestrzeń dla siebie i pacjentów. 

- Warsaw Dental Medica Show pozwoliły wyjść naprzeciw różnorodnym oczekiwaniom branży, zarówno tym związanym z nauką, handlem, jak i wolnym czasem. Chcieliśmy zaaranżować na hali wystawienniczej świat dentystów w pigułce - wyjaśnia Agnieszka Dąbkowska, dyrektorka wydarzenia.  

 

 

 

Kolejna odsłona imprezy odbędzie się w dniach 8-10 września 2022 roku. Organizatorzy oraz redakcja Zatoki Piękna już teraz zapraszają aby zaplanować czas na Warsaw Dental Medica Show 2022!