W dniach 11-13 czerwca br. w Sopocie odbyła się Jedyna Taka Akademia Dermatologii Estetycznej – Spotkanie Praktyków (JADE 2021). Nasza redakcja tradycyjnie odwiedziła wydarzenie i miała okazję spotkać się nie tylko z ekspertami oraz partnerami biznesowymi, ale również poznać nowości i premiery, które zaprezentowali na kongresie wystawcy.
W tym roku JADE odbyło się w formule hybrydowej (stacjonarnie w hotelu Raddison Blue Hotel w Sopocie oraz on-line), w ten sposób w wydarzeniu udział wzięło kilkuset uczestników, przede wszystkim krajowych ekspertów specjalizujących się w dermatologii estetycznej. O poziom merytoryczny wydarzenia zadbał Komitet Naukowy, złożony z czołowych polskich autorytetów tej dziedziny.
Podczas tegorocznej edycji kongresu w pierwszym dniu odbyły się workshopy z zastosowania toksyny botulinowej, wypełniaczy, autoprzeszczepów tkanki tłuszczowej, nici chirurgicznych, peelingów oraz urządzeń laserowych. Drugiego dnia uczestnicy mogli wysłuchać i obejrzeć sesje ciekawych przypadków lekarzy praktyków. W dniu finałowym również nie zabrakło merytorycznych spotkań jak np. „Problemy ekonomiczne, prawne i rola mediów społecznościowych w codziennej praktyce lekarskiej”.
A jakie nowości na JADE przywieźli ze sobą wystawcy?
Katarzyna Nadolna - Dyrektor Generalna ITP S.A.
- Na takim kongresie jak JADE nie mogło zabraknąć innowacyjności - naszego premierowego protokołu Nlift. Jest to pierwszy protokół, gdzie udokumentowaliśmy medycznie, naukowo, że warto łączyć technologię z mezoterapią. Mamy na to badania kliniczne i wiemy, że po Nlifcie mamy aż o 101% więcej fibroblastów, czyli budowniczych naszej skóry. Czyli mamy gęstszą skórę, więcej kolagenu, więcej elastyny, skóra jest bardziej nawilżona.
To jest pierwszy kongres, kiedy nasze zespoły są razem: zespół Neauvia i zespół naszych specjalistów ds. technologii ITP. Razem przekazujemy tę wiedze dalej lekarzom.
Paweł Nitka - Head of Training Team w ITP S.A.
- Zabraliśmy na kongres kilka naszych perełek: DermaClear - oczyszczenie wodorowe z ultrakrótkim programem przygotowującym do zabiegów laserowych, a także nasze najmocniejsze na rynku pole magnetyczne Schwarzy. Zabraliśmy również Harmony XL PRO, jedną z najbardziej znanych platform laserowych na świecie z szerokim spektrum głowic oraz lampę TriWings i naszą perłę w koronie, czyli Zaffiro.
Piotr Jastrzębski - Medical Consultant Innmedis
- Jesteśmy polską firmą medyczną, która prowadzi badania naukowe oraz dystrybucje sprzętów w dziedzinie metod autologicznych. Jesteśmy producentem zestawów do pozyskiwania osocza bogatopłytkowego w systemie LCC oraz autorskich autologicznych wypełnień tkankowych ATR, jak również dystrybuujemy sprzęt do wirowania. Na JADE mamy wielką premierę Pluryal Silk - jest to seria biostymulatorów oparta na polynucleotydach, ale hybrydowych połączonych z mentinolem z kwasem hialuronowym o różnych stężeniach i usieciowaniach. W tym momencie wprowadzamy te unikatową markę na polski rynek.
Aleksandra Jemioła - Reprezentant medyczny Vichy i La Roche-Posay
- W tym roku Vichy zawitało w gabinetach medycyny estetycznej, promując wybrane preparaty do pielęgnacji po zabiegach medycyny estetycznej. A nowością w tym miesiącu jest Minerał 89 – probiotic fractions / frakcja probiotyczna, preparat nawilżający na bazie wody termalnej z Vichy pochodzący z wody wulkanicznej. W składzie jest m. in. niacynamid, który ma działania kojące i daje naturalną barierę ochronna skórze.
Karolina Stopińska - Brand Manager Restylane
- W tym roku Galderma obchodzi swoje 40 urodziny, jest to dla nas niezwykły rok z kilku względów. Po pierwsze marka Restylane, która de facto rozpoczęła erę medycyny estetycznej, obchodzi swoje 25 lecie. Ponadto wprowadziliśmy na rynek produkt, który wszyscy uwielbiamy, który daje niezwykłe rezultaty, a mianowicie Sculptra czyli kwas L-polimlekowy. Jak również w tym roku na jesieni wprowadzamy absolutną innowację, coś czego jeszcze nie było – płynną toksynę. Więcej o niej opowiemy już w najbliższych miesiącach.
Ewelina Dengel - Reprezentant Medyczny Naos
- Instytut Esthederm, czyli jedna z marek z marek NAOS, to marka, która wywodzi się z gabinetów medycyny estetycznej i która tworzy swoje produkty nie dla tego, żeby kobiety były piękne, a dlatego, że kobiety piękne są! Cała marka bazuje na wodzie komórkowej. To woda, która jest w 100% aktywna, w 100% biomimetyczna dla naszej skóry.
Tegoroczna edycja JADE przyniosła wiele pozytywnych emocji, szczególnie po zeszłorocznej przerwie w spotkaniach branży medycyny estetycznej, spowodowanej pandemia koronawirusa. Nasz portal Zatoka Piękna życzy wszystkim uczestnikom dalszego stabilnego rozwoju, wprowadzania na polski rynek nowości w zakresie technologii oraz preparatów i kosmetyków, a wszystko w jednym celu, aby medycyna estetyczna była jeszcze bardziej bezpieczna, skuteczna i bezbolesna.
Oglądaj film JADE 2021!
Do zobaczenia za rok!