Z jakimi zagadnieniami adw. Honorata Janik-Skowrońska spotyka się najczęściej w swojej praktyce w obsłudze podmiotów medycznych?

 

Oglądaj wideo!

 

- Jeżeli chodzi o kwestię obsługi podmiotów medycznych, to zagadnienia z jakimi spotykam się, są to bardzo często: kształt umów zarówno z pracownikami, jak i z pacjentami; kwestia odpowiedzialności jeżeli chodzi o świadczone usługi; niestety kwestia płatności. Nierzadko zdarza się, jeżeli zabiegi są o dużej wartości, to płatność jest rozłożona na raty. Bywają sytuacje, ze musimy również wysyłać wezwania do zapłaty. W zasadzie to są takie główne zagadnienia, z którymi borykam się jeżeli chodzi o bieżącą obsługę podmiotów. Natomiast jeżeli chodzi o kwestie „rozrastania się” placówek medycznych, nagle staje się tak, że dużo więcej osób pojawia się do współpracy, dużo więcej pracowników, a tym samym dużo więcej pacjentów. Wówczas ze szczególną ostrożnością należy przyjrzeć się kształtowi zgód, jakie pacjenci podpisują, procedurom wewnętrznym, jakie są wdrożone w danej placówce. Mam na myśli współpracę między recepcją, rejestracją a lekarzem, a higienistką czy pielęgniarką. Są to bardzo ważne zagadnienia i prawidłowo wdrożone procedury, i przeszkoleni pracownicy, jest to tak naprawdę klucz do spokoju - powiedziała adw. Honorata Janik-Skowrońska 

Serdecznie pozdrawiam wszystkich czytelników i wielbicieli Zatoki Piękna. Zapraszam do czytania artykułów, których jestem autorem na łamach zatokapiekna.pl, które mówią o tematyce prawnej w zakresie medycyny, zarówno z punktu widzenia pacjenta, jak i z punktu widzenia lekarza.