Aby zapewnić Klientom bezpieczeństwo, salony kosmetyczne zaprezentowały się w nowej odsłonie. Tysiące specjalistów Beauty wita swoich Klientów stosując nowy rygor bezpieczeństwa. Beauty działa już w oparciu o wytyczne Ministerstwa Rozwoju, mające zapewnić bezpieczne korzystanie z usług. Prace nad wytycznymi trwały ponad 3 tygodnie. Zakaz pracy w PKD został zniesiony 18 maja 2020 roku. Klienci ruszyli do salonów. Średnia kolejka to dziś 16 dni.
Branża Beauty jest gotowa, a salony zmieniły swoje oblicze. Zgodnie z Wytycznymi opublikowanymi przez Ministerstwo Rozwoju dla salonów fryzjerskich i salonów kosmetycznych, wizyty Klientów odbywają się w oparciu o nowy rygor bezpieczeństwa. Niektóre standardy mają charakter obowiązku, ale niektóre stanowią tylko zalecenia. W większości spotyka się to ze zrozumieniem Klientów. Czego można się spodziewać w nowych salonach?
Wyraźne oznakowanie
Pierwszym zaskoczeniem może być mnogość ogłoszeń, instrukcji, tabliczek, które podkreślają nowe zasady wizyt. Większość Klientów nie jest tym zaskoczona, bo wizytę umawiała przez telefon, internet, czy aplikację do rezerwacji. Wejście „z ulicy” do którego byliśmy niekiedy przyzwyczajeni, przestaje już być normą.
Czekamy na zewnątrz
Salony niestety nie udostępniają poczekalni wewnątrz salonu, a wizyty powinno się umawiać zdalnie, np. telefonicznie, przez internet, czy aplikację rezerwacyjną. W salonie obowiązuje zasada 1 stanowisko = 1 klient.
Instrukcje jak postępować
Salon poinformuje Was jeszcze przed wejściem o zastosowanych środkach bezpieczeństwa, a jego pracownicy poproszą Państwa o stosowanie się do zaleceń i umożliwią ich realizację, np. umycie rąk, pozostawienie odzieży w wyznaczonym miejscu, braku możliwości korzystania z telefonu komórkowego, czy wejście do środka tylko w maseczce (którą w zależności od salonu można otrzymać lub zakupić).
Ankiety i wywiad
Aby skorzystać z usługi, salon powinien umożliwić wypełnienie ankiety dotyczącej stanu zdrowotnego. Salon ma prawo odmówić realizacji usługi zwłaszcza wtedy, jeżeli występowałyby objawy sugerujące problemów zdrowotnych, bądź zwiększające prawdopodobieństwo (np. wizyta w kraju o większym stopniu ryzyka). Nie jest to wymagane, ale często stosowane. To salon decyduje o możliwości przyjęcia na usługę, także w trosce o innych Klientów. Część aplikacji rezerwacyjnych umożliwia wcześniejsze wypełnienie podobnej ankiety. Salon powinien także skontaktować się z Klientem w dniu poprzedzającym wizytę.
Dezynfekcja klamek i części wspólnych
Specjaliści Beauty dbają o to, aby często dezynfekować klamki, blaty, czy powierzchnie ścieralne. Każde stanowisko jest dezynfekowane po każdym zabiegu. Dlatego czas oczekiwania na usługę może się nieznacznie wydłużyć, ale Klienci są przyjmowani na zdezynfekowanych stanowiskach w bezpiecznych warunkach.
Dostępne środki dezynfekcyjne
Salony zapewniają Klientom możliwość zdezynfekowania i umycia rąk. Stosowane są materiały jednorazowe, a środki dezynfekcyjne są umieszczone w widocznych miejscach.
Nowy sprzęt do sterylizacji i dezynfekcji
Wiele salonów zaopatrzyło się w dodatkowy sprzęt do sterylizatorni, w tym autoklawy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa Klientów.
Pleksy na stanowiskach manicure
Widoczną rewolucję przechodzą stanowiska stylizacji paznokci. Zalecane jest stosowanie „pleks” czy przepierzeń, oddzielających Klienta od stylistki. Stosowanie tego typu ścianek nie jest obowiązkowe – i można je zastąpić innymi środkami ochronnymi, ale pomimo lekkiego dyskomfortu, może dać Klientom poczucie bezpieczeństwa.
Powietrze
Wiele salonów zostało wyposażonych w pochłaniacze pyłu, choć stosowanie ich było od dawna standardem. Praktykowane jest także regularne wietrzenie.
Praca i zabieg w maseczce?
Klient może odczuwać lekki dyskomfort, bo może być poproszony o przebywanie także w trakcie zabiegu w maseczce ochronnej. Nie jest to jednak wymagane wtedy, jeśli zabieg wykonywany jest na twarzy, a maseczka kolidowałaby z usługą. Przykładowo, w trakcie strzyżenia włosów na głowie klient może być w maseczce, po czym zdjąć ją na czas strzyżenia brody. Analogicznie jest w wypadku zabiegów kosmetycznych na twarz.
Dystansowanie
Stanowiska powinny być oddzielone od siebie o 2 metry, a w wypadku braku takiego dystansu, stanowiska oddzielone od siebie przepierzeniami. Z tego względu niekiedy część stanowisk została wyłączona.
1 klient = 1 stanowisko
Ta zasada została przyjęta dla wszystkich salonów kosmetycznych i fryzjerskich. Z tego względu na zabieg powinniśmy się wybierać w pojedynkę. Jeden fryzjer może obsługiwać równocześnie dwóch klientów (np. na strzyżenie i koloryzację), jeśli zapewnia 2-metrowy dystans – bo są to dwa oddzielne stanowiska.
Wszystko pod ręką
Salony tak organizują pracę, aby przestrzeń była zaplanowana w sposób przemyślany. Łatwy dostęp do dezynfekcji i mycia rąk, a także dostępne środki ochronne, np. przyłbica.
Płatność kartą i folie ochronne
Preferowana jest płatność kartą, lecz nie jest wykluczona płatność gotówką. Terminale pokrywa folia ochronna, można się tego też spodziewać na sprzęcie kosmetycznym. Ułatwia to regularną dezynfekcję, czy wymianę środków ochronnych.
Zobacz zdjęcia z salonów urody w Polsce
Branża nareszcie może pracować, gotowość specjalistów widać dziś w oczach. Choć niekiedy nie widzicie w pełni naszych twarzy, jesteśmy tymi samymi ludźmi, którzy od lat goszczą Was w swoich salonach. Specjaliści Beauty mogą stosować rozmaite środki ochronne, np. przyłbice, maseczki, rękawiczki, czy odzież wierzchnią. Znaczna część z tych środków była stosowana już wcześniej, ale z reguły stosuje się je teraz „ze zdwojoną siłą”. Niektórym nowa rzeczywistość sprawia frajdę, niektórym trudno się do niej jeszcze przyzwyczaić – ale to wszystko jest podyktowane troską o bezpieczeństwo Klientów.
Branża Beauty jest gotowa na przyjęcie Klientów i w nowych realiach oferuje wszystkim swój profesjonalizm, ale także ludzką życzliwość. Choć kolejki są jeszcze długie – warto poczekać. Każdy Klient zostanie przyjęty dokładnie tak samo jak wcześniej, lecz w nieco innym otoczeniu, bo profesjonalizm i bezpieczeństwo – stały się dla specjalistów priorytetem.
Źródło: beautyrazem.pl