Salony fryzjerskie i kosmetyczne w Polsce od zawsze dbały o wysokie standardy sanitarne. Jednak rok 2020, zdominowany przez pandemię COVID-19, postawił jeszcze wyższą poprzeczkę przed właścicielami i pracownikami tych placówek. Branża beauty nie miała łatwo i doznała ogromnych strat finansowych. Wielu cały czas walczy o przetrwanie oraz zaufanie swoich klientów. Właściciele salonów urody wprowadzają dodatkowe procedury i dobre praktyki sanitarne, zapewniające klientom komfort i bezpieczeństwo. Postanowiliśmy sprawdzić, jak aktualnie wyglądają wizyty u fryzjera. W tym celu, udaliśmy się do Zakładu Fryzjerskiego Roberto w Gdyni, który jako pierwszy w Polsce otrzymał Certyfikat Bezpieczeństwa Epidemicznego Bezpieczny Punkt. 

 

O tym, jak zorganizować pracę oraz dodatkowo przygotować salon, żeby w sposób jak najbardziej bezpieczny i komfortowy przyjmować klientów, porozmawialiśmy z Robertem Kaszubskim, właścicielem Zakładu Fryzjerskiego Roberto oraz z Joanną Waberską, Lead Auditor, Expert Bureau Veritas.

 

Oglądaj relację!

Estera Gabczenko: Dlaczego zdecydował się Pan na udział w Programie Certyfikacji Bezpieczeństwa Epidemicznego Bezpieczny Punkt?

Robert Kaszubski: Udział w programie Bezpieczny Punkt pozwala nam wdrożyć konkretne procedury pracy z Klientami, podczas tego wyjątkowego czasu jakim jest pandemia COVID-19. Zarówno Pracownicy jak i Klienci mają zapewnione najwyższe standardy sanitarne, tak by praca i wizyta w zakładzie fryzjerskim wiązała się z jak najmniejszym ryzykiem zakażenia. Usystematyzowane codzienne praktyki zapewniają bezpieczeństwo obsługi Klientów. Chcemy, aby nasi Klienci wiedzieli, że podchodzimy do tematu pandemii poważnie i odpowiedzialnie.

Bezpieczny Punkt

Na czym polega program Bezpieczny Punkt?

Joanna Waberska: Program Bezpieczny Punkt zawiera zestaw wymagań oraz dobrych praktyk, których wdrożenie i konsekwentne stosowanie zwiększa bezpieczeństwo sanitarne zarówno wśród personelu zakładu, jak i wśród Klientów. Program Bezpieczny Punkt został przygotowany przez firmę NewGS Group we współpracy z firmą Bureau Veritas Polska przy uczestnictwie ekspertów branżowych oraz medycznych.

A jakie są zalety tego programu dla placówek fryzjerskich oraz kosmetycznych?

Joanna Waberska: Niewątpliwym atutem programu Bezpieczny Punkt jest jego przejrzystość oraz łatwość dostępu do wymagań, check-list oraz do szkoleń poprzez dedykowaną stronę internetową www.bezpieczny-punkt.pl

Kolejnym atutem programu Bezpieczny Punkt jest potwierdzenie przez niezależną jednostkę certyfikującą Bureau Veritas Polska wdrożenia dobrych praktyk. Po pozytywnych przejściu takiego audytu zakład kosmetyczny czy też zakład fryzjerski otrzymuje certyfikat oraz logo programu, którym może się wyróżnić na tle konkurencji.

Bezpieczny Punkt

Jak dołączyć do programu Bezpieczny Punkt?

Wystarczy 5 prostych kroków, aby przejść cały proces:

  1. Należy się zapoznać z wymaganiami programu www.bezpieczny-punkt.pl. Za pomocą „Listy wymagań i dobrych praktyk”, można łatwo sprawdzić jakie kryteria oraz w jakim stopniu spełnia nasz salon.
  2. Po akceptacji Regulaminu na stronie programu rozpoczynamy szkolenia on-line.
  3. Po zapoznaniu się z 10 obszarami wymagań i dobrych praktyk, upewniamy się czy wszyscy nasi Pracownicy przeszli szkolenie, a poziom ich wiedzy w zakresie bezpieczeństwa Swojego i Klientów wzrósł.
  4. Następnie wprowadzamy dobre praktyki w swoim salonie zgodnie z tym, co poznaliśmy na e-szkoleniu.
  5. Zgłaszamy gotowość do przyjęcia audytora, który sprawdzi procedury (zgodnie z check-listą z pkt. 1) i przyzna certyfikat programu!

Przy spełnieniu wymagań Programu – już w okresie 2-4 tygodni będziesz mógł uzyskać Certyfikat Bezpieczny Punkt. 

 

Aż 6 korzyści!

  1. Niezależna ocena podmiotu certyfikującego. Zyskasz potwierdzenie audytorów Bureau Veritas dla wdrożonych praktyk sanitarnych.
  2. Krok przed konkurencją. Wyróżnisz się na rynku konkurencyjnych usług.
  3. Bezpieczeństwo. Zwiększasz szansę na zapewnienie bezpiecznego spotkania z Klientem.
  4. Zaufanie Klientów.  Inwestujesz w zaufanie obecnych i nowych Klientów.
  5. Profesjonalny pakiet wiedzy. Otrzymasz pakiet rzetelnej wiedzy dla siebie i swoich Pracowników przekazany w formie przyjaznego szkolenia on-line.
  6. Oznakowanie wyróżnionego lokalu. Otrzymasz dyplom i logo Programu Bezpieczny Punkt dla potrzeb marketingowych (oznakowanie lokalu, media społecznościowe).