Dla co czwartego Polaka wygląd jest jednym z najważniejszych elementów życia - tak wskazuje najnowsze badanie przeprowadzone na potrzeby kampanii. Ten z kolei ma bezpośredni związek z samoakceptacją i poczuciem własnej wartości. Coraz więcej pacjentów decyduje się więc na zabiegi z zakresu medycyny estetycznej, by poczuć się bardziej atrakcyjnie. Usunięcie tzw. „lwiej zmarszczki” w końcu przestaje być tabu i staje się jednym ze sposobów na budowanie pewności siebie. Wiemy, że nie ma jednej, niezawodnej metody na jej zwiększenie, ale chcielibyśmy zainspirować Cię do poszukiwania własnej ścieżki. W końcu - gra ma toczyć się na Twoich zasadach!
Twoje potrzeby i wybory
Poradnik, który pomoże Ci przygotować się do wizyty w gabinecie lekarza medycyny estetycznej.
Zadowolenie ze swojego wyglądu może znacząco wpłynąć na Twoją pewność siebie. Jeśli zastanawiasz się nad skorzystaniem z usług medycyny estetycznej, w tym nad relaksacją zmarszczek przy użyciu toksyny botulinowej, to poniższy poradnik może rozwiać Twoje dotychczasowe obawy.
Wejdź na stronę galdermaaesthetics.pl/twoja-pewnosc-siebie, lub pobierz poradnik - buduj pewność siebie – na Twoich zasadach!
Komentarz eksperta:
“Poczucie wartości i samoocena są związane z ogólnym przekonaniem o byciu wartościową osobą, jak również z poczuciem atrakcyjności zewnętrznej, dlatego zadowolenie ze swojego wyglądu i akceptacja tego, jak się prezentujemy, ma znaczenie dla naszego dobrego samopoczucia. Ważne jest więc dbanie o siebie, również w aspekcie wyglądu, tak aby czuć się pewnie i mieć pozytywne nastawienie do siebie i innych osób.” Maria Rotkiel - psycholog, terapeuta poznawczo-behawioralny, autorka poradników psychologicznych
Raport „Pewność siebie Polaków, a medycyna estetyczna”
Wygląd – czy jest dla nas ważny i czy pomaga nam w życiu?
● Aż ¾ Polaków jest zdania, że atrakcyjny wygląd pomaga w życiu. Szczególnie ważny jest, jeśli chodzi o znalezienie partnera/ki, nawiązywanie znajomości i przyjaźni oraz zdobycie pracy.
Coraz więcej z nas dostrzega pozytywny wpływ zabiegów medycyny estetycznej na wygląd i chętniej z nich korzysta
● Aż 6 na 10 badanych uważa, że zabiegi chirurgii plastycznej i medycyny estetycznej wykonywane przez lekarza wpływają pozytywnie na wygląd.
Wyniki wskazują też, że aż 4% badanych Polaków skorzystało w czasie ostatniego roku z zabiegu na twarz i na ciało, a 5% planuje zrobić to w czasie najbliższych 3 miesięcy. Jest to aż 100% wzrost w porównaniu do podobnego badania przeprowadzonego w rokuj 2018.
Co najchętniej zmienilibyśmy w sobie i dlaczego?
● 27% Polaków chciałoby zmienić coś w wyglądzie swojej twarzy, gdyby miało taką możliwość. Na chęć zmiany zdecydowanie częściej wskazują kobiety (33%), ale także prawie 22% badanych mężczyzn.
● Chęć poprawy wyglądu twarzy motywowana jest przede wszystkim dążeniem do podobania się samemu sobie i zyskania większej pewności siebie.
● Aż 12% z badanych zdecydowałoby się na poprawienie wyglądu swojej twarzy, motywując to chęcią wyglądania atrakcyjnie podczas spotkań on-line.
Najchętniej wykonywane zabiegi medycyny estetycznej
● Wśród najchętniej wykonywanych zabiegów medycyny estetycznej badani najczęściej wymieniali: zabieg wypełniania ust (16%), oraz wygładzanie zmarszczek - zabieg z użyciem toksyny botulinowej (24%). Wyniki badania wskazują, że ponad połowa (53%) badanych negatywnie postrzega właśnie powstające zmarszczki.
Czego oczekujemy po zabiegach medycyny estetycznej?
● 7 na 10 kobiet, które korzystają z zabiegów medycyny estetycznej oczekuje stopniowych efektów, które poprawią wygląd twarzy, ale jednocześnie zachowają jej naturalny wygląd.
Zabiegi medycyny estetycznej, a ich wpływ na różne aspekty życia
● 78% badanych, które zdecydowało się na zabieg(i), przyznało, że czuje się dzięki temu bardziej atrakcyjnie.
● Najczęściej wymienianym aspektem życia, na który wykonanie zabiegów medycyny estetycznej miały wpływ lub też wpływ ten jest oczekiwany przez osoby planujące taki zabieg, są relacje z partnerem/partnerką (33%), nawiązywanie znajomości/przyjaźni (24%), zdobycie pracy (12%) czy dostanie awansu (11%).
--------------------------------------
1. Wyniki badania „Pewność siebie Polaków, a medycyna estetyczna” przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie Galderma Aesthetics Polska na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18-65 lat, czas realizacji badania: 23.07. – 09.08. 2021.
2. Ibidem.
Galderma jest największą na świecie, niezależną firmą farmaceutyczną działającą w obszarze dermatologii. Lider w branży medycyny estetycznej, który zapoczątkował produkcję pierwszego kwasu hialuronowego niezawierającego substancji pochodzenia zwierzęcego – Restylane. Galderma stała się także pionierem w zakresie innowacji dla leków, wprowadzając pierwszą płynną toksynę botulinową typu A. Celem nowej kampanii marki, jest zachęcenie Polaków do szukania własnych sposobów na zwiększenie pewności siebie i poprawę samooceny - bo każdy z nas sam powinien decydować o tym, co sprawia, że ma wysokie poczucie własnej wartości.