Dla co czwartego Polaka wygląd jest jednym z najważniejszych elementów życia - tak wskazuje najnowsze badanie przeprowadzone na potrzeby kampanii. Ten z kolei ma bezpośredni związek z samoakceptacją i poczuciem własnej wartości. Coraz więcej pacjentów decyduje się więc na zabiegi z zakresu medycyny estetycznej, by poczuć się bardziej atrakcyjnie. Usunięcie tzw. „lwiej zmarszczki” w końcu przestaje być tabu i staje się jednym ze sposobów na budowanie pewności siebie. Wiemy, że nie ma jednej, niezawodnej metody na jej zwiększenie, ale chcielibyśmy zainspirować Cię do poszukiwania własnej ścieżki. W końcu - gra ma toczyć się na Twoich zasadach!

Twoje potrzeby i wybory 

Poradnik, który pomoże Ci przygotować się do wizyty w gabinecie lekarza medycyny estetycznej.
Zadowolenie ze swojego wyglądu może znacząco wpłynąć na Twoją pewność siebie. Jeśli zastanawiasz się nad skorzystaniem z usług medycyny estetycznej, w tym nad relaksacją zmarszczek przy użyciu toksyny botulinowej, to poniższy poradnik może rozwiać Twoje dotychczasowe obawy.

Wejdź na stronę galdermaaesthetics.pl/twoja-pewnosc-siebie, lub pobierz poradnik - buduj pewność siebie – na Twoich zasadach!


Komentarz eksperta:
Poczucie wartości i samoocena są związane z ogólnym przekonaniem o byciu wartościową osobą, jak również z poczuciem atrakcyjności zewnętrznej, dlatego zadowolenie ze swojego wyglądu i akceptacja tego, jak się prezentujemy, ma znaczenie dla naszego dobrego samopoczucia. Ważne jest więc dbanie o siebie, również w aspekcie wyglądu, tak aby czuć się pewnie i mieć pozytywne nastawienie do siebie i innych osób.” Maria Rotkiel - psycholog, terapeuta poznawczo-behawioralny, autorka poradników psychologicznych

Raport „Pewność siebie Polaków, a medycyna estetyczna”

 

Wygląd – czy jest dla nas ważny i czy pomaga nam w życiu?

● Aż ¾ Polaków jest zdania, że atrakcyjny wygląd pomaga w życiu. Szczególnie ważny jest, jeśli chodzi o znalezienie partnera/ki, nawiązywanie znajomości i przyjaźni oraz zdobycie pracy.

 

Coraz więcej z nas dostrzega pozytywny wpływ zabiegów medycyny estetycznej na wygląd i chętniej z nich korzysta

Aż 6 na 10 badanych uważa, że zabiegi chirurgii plastycznej i medycyny estetycznej wykonywane przez lekarza wpływają pozytywnie na wygląd.
 

 Wyniki wskazują też, że aż 4% badanych Polaków skorzystało w czasie ostatniego roku z zabiegu na twarz i na ciało, a 5% planuje zrobić to w czasie najbliższych 3 miesięcy. Jest to aż 100% wzrost w porównaniu do podobnego badania przeprowadzonego w rokuj 2018.


Co najchętniej zmienilibyśmy w sobie i dlaczego?

27% Polaków chciałoby zmienić coś w wyglądzie swojej twarzy, gdyby miało taką możliwość. Na chęć zmiany zdecydowanie częściej wskazują kobiety (33%), ale także prawie 22% badanych mężczyzn.


Chęć poprawy wyglądu twarzy motywowana jest przede wszystkim dążeniem do podobania się samemu sobie i zyskania większej pewności siebie.
12% z badanych zdecydowałoby się na poprawienie wyglądu swojej twarzy, motywując to chęcią wyglądania atrakcyjnie podczas spotkań on-line.

 

Najchętniej wykonywane zabiegi medycyny estetycznej

Wśród najchętniej wykonywanych zabiegów medycyny estetycznej badani najczęściej wymieniali: zabieg wypełniania ust (16%), oraz wygładzanie zmarszczek - zabieg z użyciem toksyny botulinowej (24%). Wyniki badania wskazują, że ponad połowa (53%) badanych negatywnie postrzega właśnie powstające zmarszczki.

 

Czego oczekujemy po zabiegach medycyny estetycznej?

7 na 10 kobiet, które korzystają z zabiegów medycyny estetycznej oczekuje stopniowych efektów, które poprawią wygląd twarzy, ale jednocześnie zachowają jej naturalny wygląd.

 

Zabiegi medycyny estetycznej, a ich wpływ na różne aspekty życia

78% badanych, które zdecydowało się na zabieg(i), przyznało, że czuje się dzięki temu bardziej atrakcyjnie.
Najczęściej wymienianym aspektem życia, na który wykonanie zabiegów medycyny estetycznej miały wpływ lub też wpływ ten jest oczekiwany przez osoby planujące taki zabieg, są relacje z partnerem/partnerką (33%), nawiązywanie znajomości/przyjaźni (24%), zdobycie pracy (12%) czy dostanie awansu (11%). 

--------------------------------------

1. Wyniki badania „Pewność siebie Polaków, a medycyna estetyczna” przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie Galderma Aesthetics Polska na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18-65 lat, czas realizacji badania: 23.07. – 09.08. 2021.
2. Ibidem.

Galderma jest największą na świecie, niezależną firmą farmaceutyczną działającą w obszarze dermatologii. Lider w branży medycyny estetycznej, który zapoczątkował produkcję pierwszego kwasu hialuronowego niezawierającego substancji pochodzenia zwierzęcego – Restylane. Galderma stała się także pionierem w zakresie innowacji dla leków, wprowadzając pierwszą płynną toksynę botulinową typu A. Celem nowej kampanii marki, jest zachęcenie Polaków do szukania własnych sposobów na zwiększenie pewności siebie i poprawę samooceny - bo każdy z nas sam powinien decydować o tym, co sprawia, że ma wysokie poczucie własnej wartości.