Na czym polega metoda holistycznego podejścia 360°, w jaki sposób Toskani rozwija swoją ofertę produktową i jaki cel mają spotkania z cyklu Akademia Toskani? Między innymi na te pytania odpowiada w wywiadzie z Zatoką Piękna Antoaneta Gegova, Międzynarodowy Trener Toskani, z którą porozmawialiśmy podczas marcowej Akademii Toskani w Warszawie.

 


Dmitrij Gabczenko Zatoka Piękna: Toskani jest bardzo rozpoznawalną marką o 30-letniej tradycji, tworzącą produkty do iniekcji i mezoterapii, peelingi oraz kosmetyki do codziennej pielęgnacji i podtrzymywania efektów zabiegowych. Proszę nam opowiedzieć, czym jest pojęcie terapii TKN 360°?

Antoante Gegova: Jest to nasza koncepcja, którą chcemy zaszczepić naszym klientom na całym świecie. W tej koncepcji rekomendujemy kompleksowe podejście do tematu leczenia skóry i w początkowym stadium przygotowujemy skórę, wykonujemy złuszczanie za pomocą peelingów. Przygotowanie skóry ma za zadanie wzmocnić efekt tego, co chcemy wykonać na skórze. Następnie nadchodzi kolejny etap, czyli proces mezoterapii. Mamy ponad 35 rodzajów koktajli do mezoterapii, które w profesjonalny, nieinwazyjny lub delikatnie ingerujący sposób, rozwiązują problemy skórne. Następnie rekomendujemy etap nr 3, czyli pielęgnację pozabiegową w warunkach domowych. To podejście jest zawsze takie same, zawsze w ten sam sposób, z tymi samymi składnikami. Rozpoczynamy i zamykamy proces leczenia skóry.

Dmitrij Gabczenko i Antoaneta Gegova
Antoaneta Gegova i Dmitrij Gabczenko
 

Jak powstała marka Toskani, ponieważ firma jest hiszpańska, a nazwa kojarzy się z Włochami?

Tak. Toskani to bardzo romantyczna nazwa. To jest firma rodzinna, prowadzona teraz już przez trzecie pokolenie. Kiedy twórcy marki byli jeszcze farmaceutami i prowadzili aptekę, pojechali w podróż do Włoch. I gdy postanowili uruchomić własny biznes, czyli produkcję preparatów do mezoterapii, przypomnieli sobie o tej romantycznej podróży.

Dla jakich grup zawodowych przeznaczone są terapie?

Wyróżniamy dwie linie produktowe, skierowaną do lekarzy: ToskaniMED i dedykowaną kosmetologom: Toskani. Posiadamy również linię produktów do pielęgnacji domowej TKN Cosmetics, będące nieodłącznym elementem terapii. Specjalista po przeprowadzeniu pierwszego i drugiego etapu zabiegowego zaleca stosowanie i zaopatruje klienta w odpowiednie kosmeceutyki. Kosmeceutyki różnią się od preparatów medycznych i kosmetyków, jest to określona mieszanka bardzo mocno skoncentrowanych składników aktywnych do codziennego użytku. Stosowanie odpowiednio dobranych produktów ma na celu przysienie konkretnych rezultatów, dlatego tak istotny jest odpowiedni wywiad i określenie celów, które chcemy osiągnąć z danym pacjentem jeszcze przed przystąpieniem do terapii. Jeżeli klient użyje innego preparatu, prawdopodobnie nic się nie stanie, ale najważniejsze jest to, aby osiągnąć założony efekt, a według badań pielęgnacja pozabiegowa stanowi aż 40% sukcesu.


Czy można wskazać najbardziej popularne wskazania zastosowania produktów Toskani? Do jakich celów zabiegowych są one najczęściej wykorzystywane?

 

Produkty Toskani powstają w sposób bardzo przemyślany. Zależy nam na tym, aby dostarczać profesjonalistom preparaty o wysokiej skuteczności. Dlatego portfolio marki jest szerokie i pozwala na dużą swobodę w działaniach estetycznych. Niezależnie od problemu, z jakim zgłasza się klient: czy jest to trądzik, trądzik różowaty, przebarwienia, czy utrata jędrności skóry. Praca w nietypowych obszarach, takich jak okolice intymne, czy skóra głowy również nie stanowi dla nas problemu. Mamy dużą ilość preparatów, które dopasowujemy do konkretnej osoby i jej potrze. Produkty można łączyć ze sobą tworzyć indywidualne mieszanki, których działanie potęgować będziemy odpowiednią dobraną pielęgnacją pozabiegową. Jestem przekonana, że ta niezliczona ilość kombinacji pozwala na rozwiązania większości problemów estetycznych.


Obecnie oferta Toskani obejmuje ponad 140 produktów, ale z tego co wiemy, laboratoria pracują nad kolejnymi preparatami?

Tak jest, podobnie do iPhone'a, który był świetny, pojawiają się kolejne jeszcze lepsze modyfikacje. Tak samo jest z naszymi produktami, wciąż pracujemy nad ich rozwojem. To, co mogliśmy zrobić za pomocą naszych produktów kilkanaście lat temu, a co możemy obecnie, stanowi ogromną różnicę. Tak samo wierzę, że nasi klienci, którzy są zadowoleni z efektów aktualnych terapii, będą jeszcze bardziej szczęśliwi w przyszłości i my cały czas poszukujemy nowych rozwiązań do zaoferowania. Naukowcy wynajdują coraz to bardziej efektywne składniki aktywne i my staramy się stosować je w naszych produktach dla dobra naszych klientów. Okazuje się, że możemy przy zastosowaniu nowego składnika stworzyć nowy produkt, który np. będzie dedykowany na przebarwienia skóry dla osób mieszkających w środkowej Azji – taka innowacja! Jeżeli w naszej ofercie jest 140 produktów, to nie znaczy, że my dążymy do zwiększenia tej liczby do 170, staramy się zmodernizować produkty w naszej ofercie, a np. z niektórych zrezygnować.

Antoaneta Gegova Trener Toskani
Antoaneta Gegova Trener Toskani

Toskani to nie tylko produkty, ale również urządzenia. Jaką rolę pełnią urządzenia Toskani i w jaki sposób działają?

To prawda, np. nasze urządzenie Mesoject Gun jest odpowiedzią na dużą liczbę produktów do mezoterapii, których stosowanie rekomendujemy w terapiach bezinwazyjnych lub mało inwazyjnych. To ułatwia pracę naszym klientom, dlatego że np. jeżeli stosujemy do mezoterapii Mesoject Gun, a jest to unikalne urządzenie na rynku, ponieważ nie posiada igieł i działa na zasadzie elektrostymulacji, zabieg nie powoduje powstawania blizn ani podrażnień i można od razu wrócić do normalnego życia. Urządzenie penetruje górne warstwy skóry, nie powoduje żadnego dyskomfortu i jest dedykowane dla osób, które np. nie mogą pozwolić sobie na okres rekonwalescencji, mają niski próg bólu lub po prostu boją się igieł.

Najnowszym urządzeniem marki ToskaniMED służy do terapii nieco bardziej inwazyjnych. Jest to sprzęt medyczny przeznaczony do wykonywania zabiegów mikopunkturowania skóry - precyzyjnego dostarczania składników aktywnych przez wytworzenie w skórze mikro-kanałów. Jest bardzo lekkie, poręczne i praktyczne ze względu na swój kształt i wagę. W przeciwieństwie do podobnych na rynku sprzętów, nasza propozycja pracuje niezwykle cicho, dzięki czemu pacjenci nie odczuwają stresu podczas procedury zabiegowej. Dlaczego wprowadziliśmy do oferty urządzenia? Jedynie w celu optymalizacji efektów zabiegowych przy użyciu naszych preparatów. Jednak naszym głównym biznesem nie są urządzenia – mają one wyłącznie wspierać procesy leczenia.


Ma pani 18-letnie doświadczenie jako międzynarodowy trener i od wielu lat kształci pani specjalistów na całym świecie. Jak ważne są takie spotkania jak dzisiejsza akademia?

Każdy kraj ma swoje uwarunkowania, chociażby z powodu lokalizacji geograficznej, klienci i pacjenci mają również różne preferencje i fototyp skóry. Obecnie marka Toskani jest obecna w 73 krajach i naszym głównym celem jest utrzymywanie ścisłej współpracy z naszymi dystrybutorami jak Aesthetic Concept, ponieważ przez nich otrzymujemy feedback z rynku, np. na temat potrzeb klientów. Praktycznie codziennie na całym świecie są prowadzone spotkania, warsztaty, proszę spójrz na nasz kalendarz. Dlaczego tak jest – mamy niesamowite produkty, jest ich dużo, ale jeżeli klienci nie wiedzą, jak z nich korzystać, są one wówczas bezużyteczne. Moim największym sukcesem zawodowym jest dzielenie się wiedzą z naszymi klientami i to jest nasze główne zadanie, przekazywanie naszej wiedzy. Robimy również wiele szkoleń on-line, ponieważ to jest najłatwiejszy sposób, by być gdziekolwiek, nie wychodząc z biura czy domu. Ale na przykład dziś mamy również praktyczne zajęcia, które dają możliwość przyjrzenia się z bliska, zadawania pytań na bieżąco, jak również zobaczenia efektów na własne oczy.

Polski rynek dla Toskani jest dość młody, marka pojawiła się dopiero 3 lata temu i to niestety w okresie pandemicznym, ale wzrost współpracy jest bardzo dynamiczny?

Tak. Dziś jest kolejne nasze spotkanie i widzimy, że ta koncepcja 360° działa bardzo dobrze. Lekarze i kosmetolodzy stosują coraz więcej różnego rodzaju kombinacji w swoich praktykach, kolejne treningi przynoszą im nową wiedzę na temat kolejnych produktów i ich zastosowań. Moja obecność i moje zadanie polega na dostarczaniu jak największej wiedzy na temat zastosowań koncepcji 360° jak największej ilości klientów naszego partnera. Mamy również lokalnych szkoleniowców, którzy pracują bezpośrednio na terenie całej Polski. Oni także słuchają swoich klientów i przekazują nam informację zwrotną na temat potrzeb rynkowych. Osoby, które najlepiej zrozumiały naszą koncepcję 360° i skutecznie wdrożyły ją w swoich placówkach, dodatkowo odbędą szkolenie w centrali w Barcelonie.

Dmitrij Gabczenko i Antoaneta Gegova
Dmitrij Gabczenko i Antoaneta Gegova

Bardzo dziękujemy za dzisiejsze spotkanie, ogrom wiedzy i wierzę, że jeszcze wielokrotnie się spotkamy, może nie tylko we Wrocławiu i Warszawie, ale również w Trójmieście?

Tak, uwielbiam moją pracę, robię to z wielka pasją, głęboko wierzę w nasze produkty i z przyjemnością przyjadę kolejny raz, aby się tym wszystkim podzielić.

 

Więcej na temat oferty produktów i urządzeń Toskani na aestheticconcept.com.pl